fredag 9 april 2010

Smarrigaste laxen!


Hej godisar!

Fredagens smarriga middag i den engelska villan bestod av Gittans supergoda laxpasta med pepparrotssås! Tack, vännen, för receptet!
Här har ni det.
För 4 personer behöver ni:

500 g lax
3 dl mjölk
2 dl vispgrädde
3 msk färskriven pepparrot
3 hackad dill
salt o peppar
2 msk mjöl till redning

Rör ut mjölet i mjölken, tillsätt grädden och koka upp. Småkoka 5 minuter och smaka av med pepparrot, dill, salt och peppar.
Skär laxen i tunna skivor och stek i smör i het panna.
Koka pasta och rör ner såsen i den färdigkokta pastan.

Jag köpte färska lasagneplattor och skar till i lite olika breda remsor. Det blev snyggt och gott!
Barnen klagade på att det luktade illa när jag stekte laxen, det är så tacksamt att laga mat här... ;)

Ni kan ALDRIG gissa vad "jag " lyssnar på för tillfället på Spotify...
Köppebäsmurfen! Jodå, det är en oerhört bra version av den gamla vackra Köppebävisan ni vet...
Den är så fenomenalt bra... ;)  Men vad gör man inte för att få ha datorn i fred en stund.

Ha en fantastisk helg!
Kram ANNA

13 kommentarer:

Happy Doris sa...

Vilket mumsigt recept! Det måste jag pröva nån gång!
Jag har turen att ha barn som ÄLSKAR lax, så de bryr sig inte om lukten *fniss*
Kram från Jonna

Gilla Yoga sa...

Mums med nya laxrecept! Just lax är favoritfisken i vår familj, jag brukar alltid få köpa mer än beräknat för barnen äter som hästar när det vankas lax =)

puss å kram!

Mitt skabbiga chica hus sa...

MUMS, det ska jag nog testa imorgon!

Kram!

Mitt skabbiga chica hus sa...

Hej igen, såg din fråga först nu..

Jag ringde helt enkelt panelskivan och frågade om det inte var möjligt att få det som råspont istället för pärlspont och de fixade det till mig, med hemleverans till dörren. Fick betala samma pris som vad pärlspontskivorna kostar i butik, ca 150 kr st. Det blev jättebra, vi hade inga andra alternativ då fönstret på kortväggen gick ända fram till väggen så vi kunde inte bygga på väggen med vanlig råspont. Panelskivan är ju bara 6 mm tjock och jättelätt att sätta.

kram kram
M

Mina dagar sa...

Det här måste jag prova! Ser förbaskat gott ut!

Kul att hitta hit till dig:)
Nu ska jag ta mig en titt!

Trevlig helg!
/Eva

Signe 1 sa...

MUMS det där såg riktigt smarrigt ut, jag älskar lax! Ska genast testas, ja inte inatt då;-))

Ha en fab lördag!

Kramis Sofia♥

Linruz sa...

Mums det där ser verkligen urgott ut.
Ha en fin helg.Kram Lina

Anci sa...

Hej !
Kul att det går framåt med tvättstugan ! Jag ser framemot att få se det färdiga resultatet :)

Ha det så bra !

Kram
Anci

HEMLÄNGTAN sa...

Hej! Jag har sparat länk till din blogg tidigare då jag för en tid sedan såg att du var så duktig på att sy hissgardiner. Tar du beställningar på sådana fortfarande? Är intresserad...
Ha en bra dag!
/Jenny

Hemmalycka sa...

Howdy
Låter jättegott, det måste jag testa. Nej vi är hemma denna helg och fixar i trädgården etc.
Ska bli kul att träffa er imorgon :)
Kramiz Svägiz

Jenny sa...

Hej Sötis!
Låter jättesmarrigt, jag gillar lax!

Hihi, en smurfversion av Köppebävisan??? Låter som en höjdare;)

Ha en toppensöndag!

Kraam Jenny

Malin sa...

oj ser gott ut :) tack för idén, alltid så svårt att veta vad man ska äta.

Kram Malin

Jenny sa...

Låter och ser jättesmarrigt ut, kanske "snor" receptet.
Kram Jenny