söndag 16 november 2008

Mitt första inlägg...

Hej!

Jag vet inte vem jag säger hej åt, men jag börjar väl så...

Jag har tänkt börja blogga om inredning och fix-projekt här hemma länge, men inte kommit till skott.

Jag tänkte visa runt i huset och berätta vad vi gjort och kanske visa lite före och efter bilder. Vårt senaste projekt (inte en dag för tidigt, men vi har ju fått två barn sen vi flyttade hit för tre år sen...) är i alla fall matrummet. Jag visar en fantastisk bild på hur det ser ut nu... ;-)



Jag ska försöka ta en närbild på tapeten, som faktiskt är himla fin, men sliten och gulnad.

Vi har inte riktigt bestämt oss för hur det ska se ut än. Min man har målat taket som är ett s.k. vävspänt tak, som helst inte bör målas med vattenburen färg eftersom det kan bli för tungt vilket kan resultera i att taket går sönder. Så jag och tjejerna åkte till mormor o morfar i några dagar och min man målade med alkydfärg, puh! Det luktar fortfarande, 2 veckor senare...

Fortsättning följer... Nu är det läggdags!

Kram/ Anna

Inga kommentarer: