lördag 25 juni 2011

Mera färg och jobb



Hej på er!

Idag har vi varit på bröllop på Gålö. Jag har aldrig varit där ute förut, jättemysigt var det! Det var verkligen somrigt och semesterkänslan började infinna sig. Fast det är 2 veckor kvar... Jag jobbar på ett nytt ställe nu några veckor under sommaren. Det är avancerad hemsjukvård. Jag har varit helt slut! Det är jobbigt att vara ny alltså. Så mycket intryck och saker att hålla reda på, och dessutom ska jag köra omkring i stan och hitta parkering. Det här är första gången som jag är ledig 2 dagar i rad på 3 veckor. Men det är ett väldigt spännande och givande jobb, så jag trivs jättebra måste jag säga.


Jag ville få in lite mer färg i köket, och la på våra fina underlägg från Svenskt tenn igen. De känns också somriga, och passar så bra mot våra köksstolar. Selma hade plockat en hel fin bukett med lönnkvistar på dagis härom dagen, de ställde jag också i köket.

I veckan verkar solen och värmen komma tillbaka! Härligt!

Må så gott!
Kram Anna

4 kommentarer:

Tidsmästarinnan sa...

Hej vännen,
vad roligt (och intensivt) det låter med jobbet. Kul!
Josef Frank tröttnar jag aldrig på. Snyggt snyggt.
Längtar du inte till västkusten nu, det gör jag :-)
Kram på dig!
Susanne

Gilla Yoga sa...

Det är verkligen speciellt att vara ny på jobbet... Dels stressen för att komma ihåg allt men även kombinerat med rädslan över att göra fel för att man just är ny och grön på platsen. Men det fixar du galant!!!

Kram Linda

Sofie Johansson sa...

Hej där! :)
Ville bara hälsa att det är en underbar blogg och fina bilder! :)
Ha en fortsatt trevlig dag!
Kram Sofie

Jessica sa...

Hej Anna, det var lägesedan jag tittade in här nu. Dumstrut till mig!
Som alltid blir jag superinspirerad av bloggen:)
Med det sagt; Hyllorna på köksväggen här i inlägget, har ni gjort dem själva? Eller har ni köpt dem någonstans (hoppas hoppas säger tjejen med tummen mitt i handen)? Jag är nämligen på jakt efter precis den enkla, fina typen av hyllor.