torsdag 8 april 2010

Morgonstund har...


...guld i mun.
Det försöker jag åtminstone intala mig vid halv sex, när Lilla M vaknar pigg som en lärka... grrrr

Den här ljusstaken har jag visat för er tidigare. Men jag vet inte om jag berättat att den fanns kvar här i huset från den förre ägaren. Det tycker vi är lite kul (såna är vi... ;)  ) Nerpackad i en kartong i garaget låg den. Jag vet inte vad det är för material, men nån slags metall är det... :)

Jag har satsat på lite fetbladiga växter, i nya krukor. Jag älskar Plättar i luften, men nån gång ska jag kanske inse att jag inte klarar av att sköta dem, de vissnar direkt... Men de här är ju lite liknande.

Hoppas ni får en bra dag!
Kram Anna

9 kommentarer:

Pilo sa...

Spännande att giss historien bakom ljusstaken. Kanske glömde de förra ägarna ljusstaken...eller det kanske finns en anledning till att den lämnades.

Den där Marie sa...

Jättefin ljusstake! Vilken tur ni hade att den "glömdes" kvar :)
Ha en bra dag!
Kram från Jonna ♥

Monica, blogg Betongkrukan sa...

Hej,
vilken fin ljusstake och jag är likadan...kämpar som en galning med att få plättar i luften att trivad hemma hos mig, men så glömmer man att vattna och så är det kört!

Har en jättefin *peppar* *peppar* just nu!

Hälsningar Monica

Annika sa...

Anna, sköter sina blommor jättebra, speciellt sin "plättar"

Däremot har hon en granne som får skämmas för hon tog död på sin väns blommor när hon lovade att sköta dem.......

Nya blommor kommer jag lovar,

Gillar ditt lilla bord som ljusstaken står på.

Ha en skön dag i solen,

Kram kram Annika

Signe 1 sa...

Kanonfin ljusstake, förstår att det känns extra kul att den finns sen de förra ägarna:-)

Stor Kram Sofia

Fånga dagen sa...

HA ha ja så är det att ha barn.
Det fick mig att tänka på min minsta grabb när han var liten. Som en inställd klocka vaknade han varje morgon mellan 5 och halv 6, alltså jag fick verkligen intala mig att det inte var natt utan morgon.
Det var en period då jag hade gjort alla mina morgonsysslor redan vid 8 tiden på morgonen, bakat och tvättat och så där. Fast hade man fått välja hade jag nog velat sova någon timma till.
Det blir bättre.
Kram Lena

Solfyllda segel sa...

Här är det uppgång kvart i 6 varje morgon. Någon gång kommer nog mina barn också bestämma sig för att ta sovmorgon men ännu har det inte hänt.
Spännande med ljusstaken. Undra vad den har varit med om?
Kram Therése

Karin sa...

Åhh vad roligt att hitta en sådan fin ljusstake i gömmorna.

Kram Karin

Stjärnor & Champagne sa...

Anna...Halv 6 då sover jag 1 1/5 timme till hihi. Tänk på mig när du vaknar så tidigt nästa gång eller rättare sagt blir väckt hihi. Kandelabern är jättefin, vilken tur att hitta den i garaget..
Kramkram A