tisdag 24 november 2009

Julen flyttar in...







God kväll ute i stugorna!

Tittar in i pausen på Äntligen hemma :) Kollar ni också på det?

Här hemma börjar vi så smått att förbereda oss inför julen. Eller advent i alla fall. Så mysigt! Jag hade missat att det är nu på söndag! Va?! Hur kan jag missa nåt sånt? Har nog aldrig hänt.
En liten gran har fått flytta in hos oss, precis som hos många av er andra. Glasburken hittade jag på Ikea här om dagen. På köksavdelningen. En sån där med aluminiumlock, ni vet. Jag hade en väninna med mig på Ikea, som lite chockat konstaterade: "Du är ju värsta Ikea-proffset!" medan jag vant guidade henne genom varenda avdelning på varuhuset *fniss* Ja ja, bor man 10 minuter från himmelriket kanske man blir det... Visst?

Igår kväll fick maken göra en liten utflykt dit också, för att inhandla ett klädskåp till hallen. Så det har skett några små rokader här hemma. Ska visa er snart!

Nä, TV:n kallar: reklam-pausen är slut :)

Kram från Anna
- din vän i cyberspace ;) (ni minns väl Nile-city..?)

17 kommentarer:

Lilla Blanka sa...

Hej goa Anna!

Hihi ja jag är nog en IKEA nörd jag med. Vilken nytta har man te x av att veta namnen på prylarna..? Av nån anledning fastnar de i min hjärna :)

Jättefint i hallen, så krispigt fräscht och gulligt med lilla granen i glasburken ♥

Underbara bilder på rummet i tidigare inlägg också, och visst är det kul med bildbehandlingsprogram. Man kan hitta på en massa skoj :)

Kram
Mia

Mia sa...

Söt gran och alldeles underbart golv, vill haaaa! :)

Klart att man kan sitt IKEA... hihi

kram kram

Stjärnor & Champagne sa...

Hallå goding....Vad fint och jag gillar verkligen golvet. Här är inte julen inne ännu, jag håller hårt på allt annars risk för kräkning av alla saker hihi...
Vi bor 5-10 minuter från Ikea också. Lyktan är ator och kommer från Unnerstad i Linköping, tyvärr köpt förra året, har 2 liknande.
Stor kram Anne

Mitt skabbiga chica hus sa...

Hi hi hi, jo du har full koll på både nilecity och ikeas glasburkar, den du visar heter "burken" och det kan jag utantill...eeehh. Äntligen hemma har jag precis kollat på och flera smågranar har flyttat in hos mig också redan:o)

Kraaaaam
Just ja, ska maila dig också...

Mia

Graadskan sa...

Hallå du!!

Känner igen mig alltför väl i det du skriver. Jag har också alldeles för nära till Ikea... ;)

Så fint det blev med den lilla granen. Blir sugen på att plocka in en egen!

Kram!

Spik, skruv och drömmar sa...

Hej!
Så fint du har gjort! IKEA är bra. Var där förra veckan men hinner nog med ett besök denna vecka också.:-) Måste ju ha lite burkar till allt julbak. Det finns alltid en anledning att åka dit!

Äntligen hemma är just nu det enda inredningsprogram som jag inte följer. Vet egentligen inte varför.

Kram Therése

Jessica sa...

Hej,
skönt att man inte är ensam om att känna sig hemma på IKEA...
Var där igår och kom hem med ett par kassar, hrm.

Fint med granen i glasburk! Å snyggt golv.

Må gott,
kram
Jessica

Körsbärshöjden sa...

Bor förlångt från ett IKEA varuhus....synd.... men dessto roligare när man är där :)

Fint golv...lite pyssel med att få till det...

Kram
Eva

Hemmalycka sa...

Vad fint det blev med den lilla granen.
Må så gott
Åsa

Anci sa...

Hej !
Åh, vad fint det blev med den lilla granen ! Bilden är proffsig också.

Nej, nu måste jag börja välkomna jul och advent ! Var är ni alla tomtar och ljusstakar ??

Ha det underbart !

Kram
Anci

Lotta sa...

Hej Anna!
Söt gran, ska ta och ta in min också som ligger på verandan och väntar...
Kram Lotta

Livet i träsket sa...

Jättefint golv! Har du målat det själv? Jag älskar verkligen IKEA men har 30 mil till närmaste, men det blir ändå ett par gånger om året....

Tessi sa...

For noen nydelige bilder!
Så bra tips med det juletreet:)

Signe 1 sa...

Åhh vilken söt minigran!! Ni har så fint hemma Anna, jag gillar oxå golvet skarpt:-) Kraam Sofia

Blåbärs och smultronstället sa...

Hej Anna!
Vad fint ni har där i hallen. Fint med en målad stjärna på golvet.
Jag har sett att många tar in en liten gran med rötter och sätter i en glaskruka. Så enkelt och fint.
Kram Susanne

Nilla Q sa...

Ja, vad skulle man göra utan Ikea..
Mysigt ni har det och vilket fint golv!!

Kram Pernilla

Jenny sa...

Hej Anna!
Vilken sötisgran!! Den ser ju helt perfekt ut:)

Supersnyggt golv..suck!

Ha en trevlig helg,

Kraam Jenny