tisdag 20 oktober 2009

Idag kör vi lite...


...vardagsrum :)





Det var ett tag sen jag visade "helrumsbilder" för er känns det som :) Här kommer ett par från vardagsrummet i alla fall. Det har inte hänt så mycket här, jag har fortfarande lite pastelligt rosa o grönt. Men jag är sugen på höstfärger nu! Vinrött, tror jag. Passar till "nya" mormorsfilten också :)



Idag jobbar jag kväll. Då får jag ett par timmar för mig själv innan jobbet. När jag har lämnat barnen vid tio-halv elva brukar jag göra en latte, sätta mig i soffan och virka samtidigt som jag kollar på Malou på TV4. Brukar ni titta på det? Det är ju som ett härligt magasin! Mode, inredning, spännande människor, god mat, härliga färger i studion... Inte dumt :)




Min virkkasse! Den tycker jag om. Jag gillar att förvara pysselgrejor och garner och sånt i inspirerande kassar, lådor och askar. För då blir jag mer sugen på att pyssla och virka. Den här papperskassen kommer från en leksaksbutik i Borås, som heter Kurragömma. Jag älskar färgerna, rosa, brunt och grönt! Tänk er en Ica-plastpåse i stället.... Hu! Vad trist det skulle vara att plocka fram mina virkgrejer då!



Jag virkar ofta kakor och tårtor i de här färgerna!
Nu ska jag virka vidare. Tack för att ni tittar in :)
Kram Anna

11 kommentarer:

Cathrin sa...

Vilka härliga tårtfärger på garnet! Sitter själv ofta och virkar i vår soffa när Oscar sover och Em är på dagis (vi föräldralediga har det bra!) och myser för mig själv innan jag sätter igång med dagen. Vilket harmoniskt vardagsrum ni har. Och vackert! Förstår (och delar) din längtan efter lite höstiga färger och de har väldigt vackra kuddar från Mimou i höst, som ger åtminstone mig ett väldigt ha-begär...

Ha en fin dag!
Kram
Cathrin

Jenny sa...

Hej Anna!
Ni har det så snyggt i vardagsrummet med fina färger:)

Appropå virkning av tårtor och kakor, har du kikat in hos Nilla med bloggen Pennys House? Hon virkar allt möjligt fint och mycket bakverk! Ett litet tips till dig som är "virktjej":)

Har bara sett Malous program någon enstaka gång när jag varit ledig..jobbar för det mesta vid den tiden.

Ha en bra kväll på jobbet Vännen!

kram Jenny

Jessica sa...

Hej Anna,
vilket fint vardagsrum, ser rofyllt ut med de fina färgerna!
Låter som en toppenstund på förmiddagen, även om jag inte kan virka. Men fika kan jag och Malou har jag sett.
Mysigt med ett sånt program på förmiddagen, det är som du säger, som ett magasin/mysig tidning.

Delar även din passion för fina påsar *skratt*. Har ett antal fina som jag sparat...

Ha det gott,
kram
Jessica

♥ Affi ♥ sa...

Mysig morgon du haft! Jag kollar gärna Malou när jag är hemma. Både yta och allvar i det programmet. Gillar!
Garnerna matchar din påse. Snyggt!
Kram

Fröken Råsmart sa...

Åh, vad sugen jag blir på en latte och faktiskt lite sugen på att virka (nu skulle mormor bli förvånad om hon hörde mig). Fint vardagsrum ni har!

Prima Gård sa...

Vad mysigt ni har!

Ja, Malou går på ibland och jag håller med, det är riktigt gottigt faktiskt. Hon är skön, lugn och avslappnad. Och det är lite som att bläddra i ett magasin.

Ha en fortsatt trevlig kväll!
Kram Emma

Anci sa...

Hej !
Matchar du påsen med garnet ? Vad virkar du för gott nu ??

Ses snart ?

Kram
Anci

Stjärnor & Champagne sa...

Jättefint som vanligt vännen. Suck måste ta tag i dom där helbildsbilderna som jag får skäll för att jag inte tar hihi...

Kram A

Mitt skabbiga chica hus sa...

Hej tjejen!

I det mysiga vardagsrummet skulle jag gärna hoppa upp i soffan och ta en latte med dig nån gång. Så kanske du kan lära mig virka...ho ho ha ha. Som att lära en katt att gå fot;o)

Malou står på allt som oftast på fm här hemma, känns om lite sällskap då även om man inte alltid hinner kolla.....

Vad har du hunnit virka för bakverk nu ikväll då kan man ju undra...till våren då lekstugan ska upp ska jag minsann beställa en hel kakbuffé av dig, så passa på att bunkra nu mörka tv-kvällar så du har ett lager...;o)

Kramar!!!!
M

Signe 1 sa...

Du har ett superduperfint hem Anna! Vardagsrummet ser såå inbjudande ut:-)) Må gott vännen, kramen Sofia

Myownhome sa...

Vad fint ni har det hemma hos er!
Nu ska jag kika runt lite mer i din blogg som er superhärlig ut!