söndag 27 september 2009

Ett besök




Hallå där!

Vilken mysig dag jag hade igår! Jag spenderade den med min käraste vän Petra. Vi strosade i stan, handlade lite, gick ut till Djurgården och åt på Blå porten. Sen gick vi hem till henne där vi delade på en flaska rött, en bit ost och fikonmarmelad! Mums! Sen sov jag över hos henne. Va! Vilken jättelyxig dag va? Det är ju inte ofta vi träffas bara vi två, men nu hann vi verkligen prata ordentligt. Men nu är det sååå skönt att vara med mina älsklingar här hemma igen :)

Häromdagen, när jag var ledig gjorde jag en annan liten utflykt, fast på egen hand. Jag åkte och fikade på mitt favoritplace här i Kungsängen, Parsley :) Jag har skrivit om dem förut, men nu hade jag med mig kameran också, förstår ni. Synd bara att vädret var lite trist, för bilderna blev så mörka. Ni får ha överseende med det...








Här är det Eva, som är en av de tre tjejerna som driver Parsley, som viker kläderna snyggt (efter att jag rotat runt *fniss*)

Å, de har sååå mycket fint! Muggarna, som ni ser, finns i en massa olika färger. Jag gillar den lite brunaktiga kanten. Charmigt att ha muggar i lite olika färger hemma också. Kaffet serveras i de här muggarna på Parsleys café!
Necessärerna, som är helt bedårande, kommer från Lisbeth Dahl.

Nu ska jag och min Stora S på kalas, så vi måste slå in lite paket :) Hoppas ni får en skön söndag. Här är det ett sånt där ljuvligt höstväder, klar luft, sol och ganska varmt!
Och ni glömmer väl inte att tävla om sjalen... ;)


Kram Anna

7 kommentarer:

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

hALLOJS..MYSIGT ATT HA EN HELDAG SOVA ÖVER MED SIN VÄN!!
JHättecharmiga muggar!
Nu ska jag länka till tävlingen, hanninte med det sist;)))

Kramis ♥

Anci sa...

Hej !
Kul att ni hade en mysig dag tillsammans. Butiken Parsley verkar vara värd att besöka :)

Kram
Anci

Jenny sa...

Halloj Vännen!

Vad mysigt med bästisträff o sleep over:)

Parsley verkar vara en butik helt i min smak! Vad synd att man bor så långt bort..(fast kanske bra för plånboken*fniss)

Hoppas ni hade ett trevligt kalas!

Kramis Jenny

Jessica sa...

Vilken toppendag du hade! Lät riktigt mysigt, men visst är det mysigt när man kommer hem igen!

Parsley måste jag åka förbi, mina föräldrar bor ju kvar i Bålsta så det är ju på vägen...

Må gott,
kram
Jessica

Stjärnor & Champagne sa...

Vad mysigt för er...Psst vad fint det var i tidningen. Har allt lusläst artikeln. Du är jättefin på bilden. Vinterkläder är som sagt ingen hit varken ekonomiskt eller besväret. Skönt för dig att du slapp hihi...

Kramkram Anne

Evas Passion sa...

Kul att vara med kompis och mysa!!!
Verkar ju vara en underbar butik!

Eva

Gilla Yoga sa...

Vilken härlig lyxdag du verkar ha haft, det är du väl värd!

Kram Linda