måndag 11 maj 2009

Lego-tårta



Hej på er!



Idag har vi ett litet namnsdagsbarn här hemma, Lilla M nämligen. Så nu kan ni kanske lista ut vad hon heter, hihi...


Hon har själv hög feber, dagen till ära. Men pigg ändå! Så vi har mumsat på tårta här hemma, på kvällskvisten, med Lilla S gudmor - våran älskade Pe och två goa grannbarn med go mamma!


Min man är en riktigt kreativ människa :) Han har så roliga idéer förstår ni. Han har verkligen det. T.ex. brukar han hitta på ganska speciella presenter till mig. En gång fick jag en sabel i julklapp... Vadå? Skulle inte ni vilja ha det? (det finns en historia bakom, men det tar vi en annan gång...) :) Hur som helst tyckte han inte att vi skulle lägga blöta hallon från frysen på tårtan idag, det blir bara fult tyckte han (i och för sig rätt...). Så vad tar man då? Varför inte...

Just det - Legobitar!

Visst var det lite kul?!

Barnen har somnat, så nu ska vi göra en brasa och kolla lite på TV här.

Puss o kram

Anna

20 kommentarer:

Jenny sa...

Hej Vännen!
Åh heter din lilla dotter Märta, det är ett så underbart namn!!

Din man är ju riktigt rolig, först "liggunderlaget" och nu legotårta;)

Ha en sköön kväll,
Kram Jenny

Stjärnor & Champagne sa...

Haha han verkar vara kreativ din man..En sabel, hm ja den skulle inte jag vilja ha hihi. Hoppas M hade en härlig namnsdag trots feber. Hoppas att hon kryar på sig snart. Härlig tårta...

Kram Anne

Lotta sa...

Hej!
Det var en annorlunda idée att lägga lego på tårta, kan bli lite hårt eller...
Gillar din Ostindia serie den har jag också.
KramisLotta!

Signe 1 sa...

Hihi, ja då verkar ju din man ha ungefär samma humor som min... lite kul var det faktiskt *fniss*. Fiint namn på din dotter:-)Må gott vid brasan, kram Sofia

Lilla Blanka sa...

Hej Anna!

Nä stackars lilla tjejen, inte kul med feber. Fast de piggnar ju ofta till väldigt fort de små, som tur är.

Hihi så fin tårta, kan tänka mig att hon tyckte den var jättefin!!!

Kram
Mia

Fröken Tindra sa...

Lite kul tårta! Ser att du har Ostindia, den är fin! Har den inte själv men mormor och morfar hade den i sommarhuset. Så den är nostalgi för mig.
Hoppas M kryar på sig!
Kram!

homebylina sa...

Rolig "gubbe" du har =)Fullt med idéer verkar det som! Ha en bra dag! Kram Lina

Blåbärs och smultronstället sa...

Vilken rolig tårta, då blev hon väl förvånad.
Vad mysigt det lät att tända en brasa, det gör vi ibland, men man skulle göra det oftare...
Ha en fin dag!
Kram Susanne

Gilla Yoga sa...

Ha ha ha ha, vilken härlig tårta! Den idén ska jag absolut sno till kommande barnkalas. Vi har ju en liten tjej som snart fyller 1 år...

Helena sa...

Hej! Är här för första gången! Vilken mysig blogg du har! Är det okej om jag länkar till den från in blogg? Ha en bra dag! Kram Helena

Gårdsromantik sa...

Vilken charmig tårta!
Synd att barnen är vuxna snart - annars hade jag knyckt idén dirket! :-)

Kram Maud

Hemmalycka sa...

GRATTIS i efterskott lilla M, det missade jag. Flåt!
Ja det är min brorsa i ett nötskal.
Kram Kram
Hoppas ni kommer till mormor.

Hemmalycka sa...

Vad kul, då ses vi.
Kramen

Everyday living etc. sa...

Hahaha, vilken underbar och inspirerande tårta. Den finaste jag sätt på länge, om jag någonsin sett en så fin =D Lovely!

kram

Jillsan sa...

Hej Anna!
Jag heter Jill och hittade din blogg genom Anns gröna, vilken underbar blogg du har, har kollat runt lite och tycker att du har härliga idéer, och din man med (legotårtan) ;)
Jag kommer gäran och besöker din blogg igen.
Kram, Jill
PS Såg att din dotter heter Märta, vilket underbart namn!

Anci sa...

Mår lilla M bättre nu ?
Han är verkligen uppfinningsrik, din man !
Tårtan ser ju både fin och god ut !

Stor kram

Villa Hemma sa...

Hihi, fiffigt. Helt klart en barntårta *fniss*

kram

En helt vanlig familj... Eller?? sa...

Hej Anna.

Tack för dina omtänksamma ord inne hos mej. Jag blev jätteglad. Jag svarade på din fråga i inlägget som jag skrev nu ikväll...

Inte kul med feber.. Grattis i efterskott till lilla Märta. Det var verkligen länge sen vi sågs nu. Men som du skrev så har vi ju väldigt fullt schema både ni och vi.

Rolig kusin man har.. Visste inte om att han var så kreativ.. vad roligt. Du får hälsa..

Ha det bra så länge

Kram Maria

Anonym sa...

Hej på er alla i Engelska villan. Klart att ni alltid är välkomna hit! Vi har många sängplatser som ni vet.Även om de ibland snabbt blir upptagna. Öland är populärt på sommaren!
Kram
Moster

Tina sa...

HEEEJ!
Här kikade jag in och såg din superdupercoola tårta!
Jättebra idé ju! ;) Men var den inte lite svårtuggad..? ;)Hihi!

Fin blogg du har!

...och såklart - Trevlig helg!

/Tina