söndag 10 maj 2009

Lavendelpåse




Hej på er!


Hoppas att ni har haft en skön helg.


Här har det inte blivit mycket bloggande. Jag har jobbat hela helgen. Vi har haft det otroligt lugnt på jobbet, så jag har ändå haft energi att träffa några av våra vänner när jag kommit hem. Så det har varit en mysig helg ändå.

Jag har verkligen kommit in i ett pysselstim! Jag är så sugen på att virka och sy och greja. Jag håller (bland annat...) på med den där sjalen nu, som jag visade mönstret på för ett tag sen, om ni minns? Om inte kan ni kolla här... Jag har köpt en påse med torkade lavendelblommor också, och förra helgen sydde jag den här lilla påsen (på bilden) och stoppade den full med lavendel. Den fick rara, snälla Lotten, som tack för att hon ordnade bloggträffen på Ulriksdal. Butik CaZami vid Mariatorget säljer torkad lavendel på lösvikt.

Nu ska jag läsa godnatt-saga. Mamma Mu och Kråkan. Har ni läst de böckerna? Kråkan är så himla rolig så man skrattar ihjäl sig ( ok, lite överdrivet kanske, men...)

Glöm inte min utlottning, klicka här!

Kram kram
Anna

12 kommentarer:

Hemmalycka sa...

Tack för senast, jättekul att ses.
Jaha är pyssel-Anna i farten. Jättefint var det iaf.
Syns snart
Kram
Svägis

Stjärnor & Champagne sa...

Mamma Mu och kråkan är ju bara så underbara. Vad fint och vad härligt med pyssel. Jag vill också bli lite sugen på det igen, har tyvärr stått still en längre tid av den varan.

Kram Anne

Marie sa...

Hihi, du och jag har nog samma humor för jag skrattar också nästan ihjäl mig åt kråkan!!!!

Vilken fin lavendelpåse Lotten fick utav dig! Önskar att jag också var inne i ett pysselstim, men just nu har jag noll inspiration när det gäller pyssel. Kommer nog tillbaks framåt höstkanten, just nu pysslar jag mest i min trädgård.

Ha en bra vecka Anna!
Kram Marie

Jenny sa...

Hej Anna!
Vad pysslig du är! Den där påsen är jättesöt (kudden du lottar ut oxå, tror att jag glömde säga det:))

Mamma Mu böckerna läste vi för Tindra när hon var mindre, de är roliga! Hon gillar Pernilla Stahlfelts böcker oxå, bla Kärlekboken, Hårboken, Läskiga boken, Lika som bär mfl,har ni läst dem??

Här har vi fejat hela dagen,nu är äntligen alla fönster tvättade!

Ha en jättebra kommande vecka,
Kramis Jenny

Anna sa...

Hej!

Det är kul att få vara lite skapande och kreativ ibland.
Har en liten tävling hos mig ifall du är intresserad.

Signe 1 sa...

Ohh lord vad du är duktig o kreativ, varför är du inte min svägerska, hihi? De där böckerna gick varma hos oss oxå när kidsen var mindre, kanonskojiga:-) Kramis Sofia

Ann-Catrin sa...

Godkväll Ánna!

Nu hittade jag äntligen till dig.. så vackerr blogg du har.. har suttit en lång stund och kikat på alla fina bilder från ert hem

men vad duktig du är att sy..vilken vacker kudde!

lavendelpåsar.. mm det brukar jag lögga i skåpen bland lakanen.. ooh vad det doftar gott

Nu måste jag kika lite till.. var så mcyket h'r

visst hade vi en härlig bloggträff!


kram på dig
Ann-catrin

Kerstin sa...

Hej Anna!

Javisst är mamma mu och Kråkan bra, hemma hos oss älskar vi de böckerna, t.o.m. Lille L, som inte är sååå liten längra, utan hela 8 år, tycker de är skojiga och skrattar högt.

Härligt med pyssel-lustan, och roligt att se vad du pysslat ihop!

Ha en finfin vecka!
Kramar / Kerstin

Eleonora sa...

Hej!
Mamma Mu när hon ska bada är bäst! Jag skrattar så tårarna rinner varje gång när jag läser den, speciellt när Mamma Mu är högst upp på rutchkanan, så bra *skratt*
Kram Eleonora

Anci sa...

Så sött det hjärtat är !
Du kan verkligen göra vackra saker.
Mamma Mu och Kråkan är charmiga.

Hoppas att du får en underbar vecka !

Kram

homebylina sa...

Ja, det gäller att passa på när pysselinspiration kommer! Mamma mu...ja de böckerna har man ju läst typ hundra gånger förut...=)
kram Lina

Blåbärs och smultronstället sa...

Vad mycket gullig du syr, lavendel luktar så gott. Nu ska jag ta tag i att sy lite olika tygväskor, har faktiskt en beställning på två stycken.
Kram Susanne