söndag 29 mars 2009

Vårblommor och trädgårdsångest




Hej där!

Hoppas att ni har haft en skön helg. Själv har jag jobbat, men det har varit lugnt på jobbet. Igår, efter jobbet, var vi bjudna till grannarna på grillat! Tidigt? Nä, vadå? ;) Det var sååå himla gott. Grillad kyckling med tzatziki, en riktig klassiker.
Till veckan ska värmen komma, har jag hört! Jippi!! Då kanske det tar fart i rabatterna här hemma. Eller jag ska kanske säga rabatten. Vi har bara en, än så länge. På framsidan...


Såhär såg den ut när våra tulpaner och påskliljor blommade förra året. Men i somras rörde jag om i jorden när jag planterade lite perenner. Så i år får vi se vad som kommer upp. En del lökar rök nog, är jag rädd för.


Jag får lite ångest, för vår baksida är desto tristare. Den måste åtgärdas i sommar... Det har varit så skönt att slippa tänka på det nu när det har varit vinter och snö, så man sluppit se eländet. Men nu är det dags att ta tag det igen. Jag gruvar mig.


Hoppas att ni får en bra vecka!
Kram Anna

8 kommentarer:

Stjärnor & Champagne sa...

Du är nog inte den enda som har ångest för trädgården. Jag har alltid ångest för den för jag är inte road av trädgård. Vill ha så lite yta som möjligt men ändå något för barnen. Vilka härliga bilder.

Kram Anne

Jenny sa...

Hej Anna!
Vilka fina bilder du visar från förra året! Låter jättegott med grillat oxå:)

Härhemma har vi en del jobb med trädgården oxå..för att inte tala om alla trädgårdsmöbler som måste tvättas, alla har stått ute sen förra sommaren och är fulla av smuts och alger..

Ha en bra kommande vecka kära bloggvän!

Kram Jenny

Hemmalycka sa...

Härliga bilder, ni kommer fixa baksidan galant tror jag. Tänk vad skönt när det blir klart. Då kan ni njuta av baksidan.
Kram Kram

Milla sa...

Vilka härliga bilder! Nu när ljuset finns längre på kvällen längtar man ju efter värme! Snart sitter ni nog där igen och njuter av era tulpaner! Kram Milla

Nylyckan sa...

Hej!'

Jag älskar tulpaner! Er rabatt ser jättefin ut. Har ni murat runt rabatten? Bra med lökar som kommer varje år. Kram Åsa

Min rosendröm sa...

Åh va fint med alla tulpaner!! Vi har inte vågat plantera några här pgr av alla harar och rådjur.

/Nina

me and alice sa...

Åh vad fint du har det! Ett sånt gulligt litet troll som sitter där också!!! Drömmer om när vi får det så där grönt och fint igen i lervällingen. Fast nu har det snöat igen så allt är täckt i snö. Just nu föredrar jag snö framför lera...*fniss*
kram Susanne

Lotta sa...

Hej!
Vilken vårig fin rabatt du visar.
Härligt med lökar och perenner som troget återkommer varje år.. förhoppningsvis..

Ha en bra kväll kram Lotta!