tisdag 24 mars 2009

Ledig dag hemma...



Hej hej!


Idag är jag ledig. Jag städar och plockar här hemma. Barnen är på dagis. Det är ganska skönt att ha en ledig dag helt själv, även om jag städar och kanske inte gör så himla roliga saker. För jag kan bara vara helt tyst och göra som jag vill. Jag kan tänka en tanke färdigt. Och jag kan sätta mig med en kopp kaffe i soffan en stund, när jag vill. Jag tog en lång promenad vid Mälaren efter dagislämning, utan vagn. Det kändes konstigt och tomt, men skönt att kunna gå var som helst. Solen skiner, men det blåser kallt här idag.

Jag visar en bild från en av konsolhyllorna i köket, där brukar jag ändra om rätt ofta. I krukan har jag haft lökväxter nu på våren. Kakfatet köpte jag på Indiska till mitt afternoontea-party, där ligger det lite lök nu istället. Kannan och glasburken kommer från Ikea.

Nu ska jag sätta på lite kaffe, min mysiga granne med bebis kommer över på fika :)

Kram Anna

7 kommentarer:

Anci sa...

Hej !

Nu har jag läst ifatt på din blogg och jag tycker att din dag hemma själv låter ganska skön.

Ha det så bra

Kram

Signe 1 sa...

Det lät som en mysig dag hemma i lugn o ro, även fast kidsen är det bästa man har!:-) Kram Sofia

Hemmalycka sa...

Skönt för dig! Lät som en mysig promenad. Ska snart iväg på min promenad och helt plötsligt har det blivit snöstorm men jag ska gå iaf tänkte jag. Hälsa din trevliga granne med bebis :-)))
Kram Åsa

Milla sa...

Vilken underbar dag du haft! Ibland behöver man fylla på sina batterier med egentid. Ha en fortsatt fin dag!
Kram milla

VITA NYANSER sa...

Kul att du kikade in till mig! Vilken fin sjal du har gjort och snyggt rum där du fotar, med brädväggar!

Kram L-L

Nylyckan sa...

Hej! fint du har på hyllan. Tack för tipsen på bilderna, fast jag förstår inte riktigt vilken knapp det är du trycker på, ska fråga någon som vet. Kram Åsa

Blåbärs och smultronstället sa...

Hej Anna!
Fin stillebenbild på fina saker. Visst är det skönt att vara ledig och fixa lite hemma i lugn och ro. Det är viktigt att vila och ta en promenad också...
Kram Susanne