torsdag 26 februari 2009

Livet återvänder - till mig och mina mårbackor

Jag börjar, efter tre dygn i 40 graders feber, så sakteliga känna att livet återvänder... Tusen tack alla gulliga ni för krya på dig-hälsningarna!

Imorgon kommer min mamma och pappa hit från Östersund. Det ska bli så mysigt. Det blir ju inte att vi ses varje dag precis, det är 60 mil mellan oss nästan. Tyvärr.


Här i gästrummet brukar de bo när de är här. Här förvarar jag mina övervintrade mårbackor. Det är ett ganska perfekt rum för det ändamålet, ljust och svalt. Jag är så stolt över att de fortfarande lever ( mårbackorna alltså!!:) ) De ska få lite ny jord nu bara.

Visst ser de friska ut?!


Det värsta med gästrum och den typen av "extra" rum är att de gärna blir förråd, tvättstuga, målarverkstad och you name it... Eller vad säger ni? Har ni nåt sånt rum, som alltid blir upplag för en massa saker som inte får plats någon annanstans? Så just nu ser det ut såhär där inne...

Och jag orkar inte städa nu heller, bara jag rör mig blir jag svettig och andfådd. Tur att det "bara" är mamma och pappa som kommer ;) Och tur att jag har en härlig man, som sköter hela markservicen här hemma nu. Han tar nog hand om tvätten och bäddar åt svärföräldrarna också. Visst älskling?


Kram Anna

12 kommentarer:

Hemmalycka sa...

Hälsa till päronen!
Skönt att du börjar bli bättre.
Gulliga små mårbackor, de kommer säkert bli jättefina.
Kram Åsa

Monika sa...

Hej
så fint att blommorna lever. mina har frusit ihjäl i uterummet...
Ja ett extrarum är toppen. Men mitt är så stökigt att det inte går att plåta...
skönt att bli lite bättre!
Hälsningar
Monika

Jenny sa...

Hej Anna! Vad skönt att du börjar bli bättre:)
Vad fina små Mårbackor du har där i ditt mysiga gästrum!

PS Kika in till mig..

Kram Jenny

Vårt lilla hem sa...

Hej!

Skönt att må bättre, inte kul alls med så hög feber. Hoppas du kryar på dig helt till gästerna kommer, även om det "bara" är mamma och pappa ;)

Vilket fint gästrum ni har! Ser så mysigt ut.

Det känns som det här med stökrum/alltiallorum är ett allmänt fenomen och det har drabbat mig med :)

Härligt med mårbacka!

Kram, Jenny

Lotta sa...

Godkväll!Hittade just din blogg! Vilken trevlig blogg du har jag kommer att kika in ofta...
Extra rum det har jag inget tyvärr bor i ett litet hus... men jag har förstås en källare och där finns en hel del bråte.
Önskar dig en bra dag i morgon!
Lotta!

Anonym sa...

Åh vilken fin blogg! Nu vill jag också bjuda på afternoon tea och köpa nya barnstolar till barnen..farligt med alla fina bloggar.

Ha det gott!

Mvh Anna

Jörgen sa...

Ops! Tror inte jag ska visa någon bild över vårt "Brötrum"...

Anonym sa...

Att du fått liv i de där grönsakerna! Måste vara bra Karma i huset. Skönt att du mår bättre!/Snowroller

Anci sa...

Hej !

Ditt gästrum ser väldigt fint ut och någonstans måste man ju ha sakerna som inte hittat hem i något annat rum .

Trevlig helg !

Kram

Anonym sa...

Åhh, pelargonier! Vad fint! Jag har verkligen snöat in på pelargonier. Vi har precis köpt ett gammal skola som till bli pensionat och jag har fått för mig att jag vill ha pelargonier i fönstren. Så vacker blomma! Så nu blir jag alldeles till mig varje gång jag ser en pelargon.

trevlig helg

Jes/Vita villa vila sa...

Hej Anna,

Vad glad jag blev nu som hittade din urfina blogg! Hit kommer jag gärna igen. Härliga bilder & mysig inspiration! :)

Önskar dig en fin helg!

Kram Jes ♥

Anonym sa...

Det är med stor tillfredsställelse jag noterar att Du åter får färg efter Din feber.

"Petter"