fredag 2 januari 2009

Matrumsidéer efterlyses!

Jag längtar hem. Inte för att det inte är skönt att vara här i fjällen. Och inte för att jag vill börja jobba eller så. Inte för att jag egentligen är trött på att vara bortrest. Nej, bara för att jag är så jäkla sugen på att hugga tag i matrumsrenoveringen!!



Visst är det på tiden att den kommer igång? Vi har ju bara väntat med det i tre år... Men nu är tajmingen och de ekonomiska förutsättningarna rätt. Frågan är, hur ska vi ha det? Jag vill ha tips! Tapet? Målat? Pärlspånt? Ohyvlad liggande panel? Behålla golvet ?(ehh, ett asfult laminatgolv som ska föreställa... ja, ek kanske?) Eller lägga nytt, vad? Ja, hjälp mig! Vi har ju våra tankar och lösa planer, men jag avslöjar inget än... Jag har problem med att ladda upp bilder, tror det är något fel hos Blogger, men om ni vill se en bild på matrummet, som det ser ut nu, kan ni kolla här.

Det känns så härligt att ha ett helt orört rum att ta tag i! Som kan bli precis som man vill. När det är klart ska jag ordna ett afternoontea-party, a la Spets och snor! Det ser jag fram emot.

Trist att inga nya bilder kan läggas upp, jag har försökt sen igår kväll, men får bara felmeddelanden. Hoppas det löser sig. Fler som har problem?

Snart kommer våra vänner hit! Så nu måste jag avsluta.

Kram Anna

2 kommentarer:

Gilla Yoga sa...

Vi har plockat fram råsponten i vår matrumsdel, som är ohyvlad. Den är både liggande och stående med glipor lite här och var. Vi har vitmålat den. Jag gillar det skarpt, så ohyvlad panel vore nog inte så dumt. Åtminstone inte i mitt tycke... , Kram från mig!

Hem och Lycka sa...

Spännande med renovering! Lite tom på idéer för tillfället ;-) men ska bli kul att se bilder efter vad det lider.

kram