måndag 15 december 2008

London!

London var helt fantastiskt. Otroligt vad mycket man hinner på en helg. Fast det blev mest själva stan och affärer förstås... Det roligaste alltså! Inget kulturliv med muséer eller gamla slott på den här resan.




Picadilly Circus






Cath Kidston-butiken inne på varuhuset Selfridges, här kunde vi ha shoppat ihjäl oss. Man fick inte fota så jag skyndade mig, därav kvalitén på bilden...





Min nya väska ute i farten...




Det blev många latte, här med Peacan-muffin



Vi var i Covent Garden på fredagen. En supermysig stadsdel med charmiga små gränder med kullersten. Lite lugnare tempo, men jättebra shopping! På lördagen blev det de stora varuhusen, som Harrods och Selfridges och en massa butiker runt Oxford Street. Vi var inte ensamma i stan kan jag säga... På vissa trottoaren var det kö för att ta sig fram. Och på söndagen åkte vi till Notting Hill och kollade in loppisen på Portobello Road.





De söta pastellfärgade husen kantar gatorna i Notting Hill.
Här står jag med min nya fina väska från Cath Kidston.


Loppisen på Portobello Road. En av de där små söta silverkannorna hade jag velat ha!


Jag känner att som bloggare för "Engelska villan" måste jag resa tillbaka till London på studieresa snart igen...





Kram Anna

2 kommentarer:

Anonym sa...

Looks nice in that smoky city. Was the tube working att Waterloo-station?/Snowroller

Engelska Villan sa...

No, it was NOT working, dear snow-roller...