tisdag 23 december 2008

Idag visar jag vardagsrummet

Nej, sekretären är inte klar... Konstigt va? :-) Matte håller på med det nu, vi har nämligen varit och hälsat på våra kompisar, som fick sitt första barn för två veckor sedan!
Så istället för sekretär visar jag er vårt vardagsrum idag. När vi flyttade in såg det lite annorlunda ut. Tiden hade stått stilla i vårt hus sedan, i vissa rum 1958, och i andra rum i början av 1970. Inga vita väggar, trasigt vävspänt tak, brun väv på väggarna i trappan och själva trappan hade en gulnad flagnad lack. Välkomna att stiga in 2008.




Här står jag med ryggen mot hallen och fotar in mot vardagsrummet. Väggen är svagt beige i vardagsrummet och vitputsad i trappan. Till vänster ser man köket.




Här står jag med ryggen mot matrummet och i dörröppningen bortom trappan stod jag när jag tog förra bilden. En av våra bästa lösningar är faktiskt den inbyggda bokhyllan man ser. Det är Billybokhyllor, som fått dekorlister, så att de ser platsbyggda ut! Vi slipper bokhylla i vardagsrummet, dessutom förvarar vi alla barnens leksaker på de nedersta hyllorna. De har ju sitt sovrum på övervåningen.





Klicka på bilden för att få den större!



Här står jag vid soffan och tittar in i matrummet.



Elementskydden och fönsterbrädorna har min pappa gjort åt oss.

Jag kan inte låta bli att visa er hur det såg ut i vardagsrummet när vi köpte huset. Så här kommer ett par bilder avslutningsvis.




Kram Anna

3 kommentarer:

Hemmalycka sa...

Jösses vilken skillnad, ni har ju gjort det massor av mycket FINARE :)
Kram Svägis

Jörgen sa...

Sista jag såg rummet var det mittemellan dessa bilder. Ni har gjort ett fantastiskt jobb.

Engelska Villan sa...

Åsa: Ja, det känns LITE mer som "vi" nu... ;-)
Tack, Jörgen! Kul att du kikar in! Hälsa familjen.