måndag 22 december 2008

Julkappsbytarkväll




Ikväll har vi varit hos Åsa, min svägerska, med familj. Svärmor och svärfar var också där. Vi bytte julklappar och åt god mat, eftersom vi inte ska fira julafton tillsammans i år. Det var riktigt mysigt och fint julpyntat dähemma! Gå in på Åsas blogg och kolla, så får ni se var vi satt och åt och hur det var dukat!


Häromdagen åkte jag till Öråkers lada för att hämta upp lite ringbeslag, som jag hade beställt till min (systers egentligen, som jag har lånat...) chiffonjé... nej, hur stavas det? Jag säger sekretär istället! Jag har målat den vit i alla fall. Min syster och hennes man ägnade åtskilliga timmar med varmluftspistol för att få bort den vita färgen, som den ursprungligen var målad med... Men det var många år sen. Så nu har den fått bli vit igen! Mycket snyggare, tycker även min syster. Jag ska hur som helst ha såna här vackra gamla ringbeslag på den. Tror de kommer att passa bra. Återkommer förhoppningsvis imorgon med bilder på hur det blev!

Sekretären i hallen
Kram Anna

2 kommentarer:

Hemmalycka sa...

Alltid lika kul a träffa er, syns snart igen.
Kram Åsa

Hem och Lycka sa...

Å vilken underbart fin sekretär! God jul!

kram