måndag 24 november 2008

Förvirrade mamman


God afton!
Det går inte att flytta ner den där bilden, så jag får väl ha den överst :-)

Idag har spegeln till hallen blivit färdig för uppmontering på väggen! Såhär ser det ut (bilderna nedan).




Det är lite svårt att fota speglar snyggt, men det ser bra ut i verkligheten i alla fall.
På översta bilden ser man den lite mindre spegeln, som numera också är vit. Den var tidigare i guld. Men jag har ju kommit på att guld skär sig nåt hemskt mot den grå färgen på väggarna. Vitt eller silver går bättre. Den mindre spegeln har pappa gjort åt mig, till min första egna lägenhet! Därför var det lite svårt att måla den, men den gör sig bättre i vitt nu! Eller hur, pappa?
Bredvid spegeln har vi kandelabern, som fanns i huset när vi flyttade in. Jag gillar den mer och mer. Tossorna är egentligen "storasysters", men de får stå som en liten juldekoration på sekretären, de är så söta!


Idag hade jag nog tagit guld i VM för förvirrade mammor... Jag hade varit ute på hundpromenad, i snöstormen, med mina två små änglar. När vi kom tillbaka var den lilla arg som ett bi för att hon inte fick gå själv och satt i vagnen och gastade. Vi var sena som attan till dagis. Så jag skulle bara skynda mig att släppa in vovven och köra in vagnen innan jag satte barnen i bilen. Ytterdörren satte jag fast med haspen så att den inte skulle blåsa igen hela tiden när jag gick in och ut. Sen åkte jag iväg... Med ytterdörren öppen..! visade det sig en och en halv timme senare när vi kom hem. Då hade det drivit upp en bra driva innanför dörren och bakom drivan satt en ledsen vovve och undrade var matte höll hus. Stackarn!


Det var lite lagom utkylt här hemma också... Herregud! Hur blir man så tankspridd??



Tack o hej, leverpastej!


1 kommentar:

Patrik Eide sa...

Snyggt och skönt med lite ordning och reda i en hall i kvarteret. Själv längtar jag till tiden då vi kan hänga saker på väggarna.